از بودن و نوشتن

ولی من دوست دارم همیشه بیست سالم بمونه.

مثلاً روز تولدم است و مثلاً من باید خوشحال باشم. هر چند بیست‌و‌چهارم دی‌ماه هنوز هم برای من مقدس است و بیش از هر روز دیگری از سال دوستش دارم، ولی آدم در زندگی‌اش گاهی به جایی می‌رسد که نسبت به همه چیز دچار یک بی‌حسی مطلق می‌شود. 

 این منِ بیست‌ویک ساله با خود بیست ساله‌ام خیلی فرق کرده‌ام. خیلی از چیزها در زندگی‌ام عوض شده. آدم‌ها عوض شده‌اند، کلمات عوض شده‌اند، افکارم، باورهایم، دلخواستنی‌ها و دوست‌داشتنی‌هایم، حتی نگاهم به دنیا عوض شده. چیزهایی که مقدس بوده‌اند، حالا برایم ناچیز و بی‌ارزش‌اند. چیزهایی که با همه‌ی وجود دوست داشته‌ام، حالا احساسم نسبت بهشان صد‌وهشتاد درجه تغییر کرده. خواه و ناخواه من هر لحظه غرق تغییرم. ولی حالا خود بیست‌ویک ساله‌ام را خیلی دوست دارم. حس می‌کنم در جای درستی ایستاده‌ام و راهی که در آن قدم برمی‌دارم برایم بسیار امیدبخش است. من به چیزهای خوب می‌اندیشم. به اینکه هنوز زنده‌ام و فرصت زندگی‌کردن دارم. به اینکه هنوز خیلی چیزها هست که نه دیده‌ام و نه تجربه کرده‌ام. چیزی از این جهان نمی‌دانم، فقط می‌دانم که خیلی اشتیاق زندگی‌کردن دارم. زندگی یک بیت شعر نیست که من هر جوری دلم خواست وزنش دهم و ردیفش کنم و قافیه برایش بسازم. گاهی باید با زندگی ساخت، باید کنار آمد با اتفاقاتی که مطابق میل ما نیستند. و این همه‌ی آن چیزی‌ست که من فهمیده‌ام.

یک "تولدت مبارک" شنیدن از دیگران هنوز هم مرا خوشحال می‌کند. اگر همین دل‌خوشی‌های کوچک نباشند، من به چه امیدی زنده بمانم؟ به سنت بیست‌و‌چهارم دی‌ماه هر سال، تولدم مبارک.

تولدتون مبارک

امیدوارم سال بعد خودِ 22 سالتون هم دوست داشته باشید :"

خیلی ممنونم.
منم امیدوارم، امیدوارم سال بعد خود بیست‌ودو ساله‌م رو از خود بیست‌و‌یک ساله‌م دوست‌تر داشته باشم.

مبارک باشههه :))))

مرسی :))

زری  

هلن 

نوبادی 

سلویگ 

وایولت 

شما 

تاکی 

اسم علیرضا گلرنگیان چی بود؟ همون علیرضا نبود؟ 

امیر پلاس 

بقچه 

فائزه 

نرگس ها نرگس ها نرگس‌ها 

فاطمه ها 

میم مهاجر 

ریحانه 

استلا 

جهان هیچ 

زینب 

آرتیمس 

و...

خدایا ماها کنار هم بزرگ شدیم. عین خواهر برادرهایی که تو بچگی تو سر هم میزدن و شلوغ میکردم و کلی آتیش میسوزوندن و الان بزرگ شدن همه کت شلواری و رسمی و عصا قورت هستن نسبت به هم. جالبه. غم‌انگیز؟ یکم. به هر حال آدم رو احساساتی می‌کنه. زمان میگذره. آدمها عوض میشن. سعی میکنن با دایره هم‌فکرهاشون بیشتر ارتباط بگیرن. 

قشنگ بود اون دوران ولی 

به احترام همه شعرهای قشنگی که یه زمانی پای کامنت‌هاش دعوا هم میکردیم، تولدتون مبارک 

:)

هیچوقت زمان به عقب برنمی‌گرده و اون دوران دیگه تکرار نمی‌شه. باید بپذیریم که ما همه عوض شدیم و هیچ کدوممون اون آدمای سابق نیستیم.
ممنونم سین دال.

به به ، تولدتون مبارک باشه💥

سپاس ^_^

تولدتون مبارک

الهی که همیشه در حال رشد باشید

و راضی و خرسند و در امن و آرامش

 

+همینه میخک:) 

مچکرم :))
ممنون از آرزوی قشنگتون.
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ , ۱۸:۰۹ حمیدرضا ‌‌‌

تولدت مبارک :)

امیدوارم حالت همیشه خوب باشه و به اهدافت برسی و بهترین اتفاقاتی که دلت میخواد برات رخ بده!

هرچند من دارم تو این شرایط پیر میشم و بیست و یک سالگی و حتی بیست و دو سالگی‌ام پیشاپیش نابود شد و دیگه معنی جوانی و تصوراتی که گذشته داشتم رو برام نداره، امیدوارم امسال و سال بعد برای تو بهترین اتفاقا بیفتن، حتی اگه نمیفتن خودت رقمشون بزنی و حال خودت رو خوب کنی. تو فرصتش رو داری! بهترین آینده رو رقم بزن! من همین فرصت رو هم ندارم...

موفق باشی...

ممنونم حمیدرضای عزیز.
اینقد بدبین نباش و اینقد بد به دلت راه نده. کجا پیر شدی؟ ما تازه اول جوونی‌مون هستیم. ما هنوز فرصت‌های زیادی داریم، پس بیا به جای حسرت‌خوردن واسه گذشته یا فکرکردن به آینده‌ی -به قول تو- نابود شده، از همین حالا و دورانی که درش هستیم لذت ببریم. زندگی هنوزم قشنگیای خودشو داره، مگه نه؟

@حمیدرضا 

تا یادمه شما همین حرف رو میزدین. فک کنم هشتاد سالگی هم همینو بگید 😅 

بعد مثلا سخنرانی دارین تو فلان دانشگاه کالیفرنیا، یا میخواید مقدمه بنویسید برای دهمین چاپ کتاب جدیدتون، عین همین رو میگید فقط عددها تغییر می‌کنه😅 

 

انشالله خیرترین‌ها برای همه اتفاق بیفته همیشه :`)

 

 

+چقدر غلط تایپی داشتم :/ 

+ @میم مهاجر: واقعا بغضم میگیره بعضی وقتا با یادآوریش.... زیادی دور نشیم ای کاش :`)

صد سال زنده باشی :)

 

+ میخک: یه خانواده به وسعت ایران، با خاطرات زیاد...

مچکرم علیرضا :))

تولدتون مبارک باشه:)

 

+میخک اشک تو چشمام حلقه بست...

ممنونم ازتون.
+ اشک شوق همیشه قشنگه :)

تولدت مبارک. چه خوب که اشتیاق زندگی کردن داری. سفت بچسب بهش.

مرسی ^_^ چسبیدم و ولش نمی‌کنم :دی.
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ , ۲۱:۴۴ یاس ارغوانی🌱

تولدتون مبارک و ۲۱ سالگی پر از اتفاقات خوب و تجربه‌های شیرین و شگفت‌انگیز.

من خودم هم تازه وارد ۲۱ سالگی شدم. 

منکه ازش راضی ام :)

انشاءالله برا شماهم خوب باشه.

 

@میخک کامنتت قلبم رو یجوری کرد. چه خوب گفتی خانواده‌ایم :)

ممنونم ازتون. 
چقد خوبه که راضی‌این از بیست‌و‌یک سالگی‌تون. ایشالا همیشه به رضایت و خرسندی بگذره براتون :))

مبارکت باشه جناب «عینک» :)

ممنونم امیر عزیز.

مبارکمون باشی، جوان 🎂❤️🤍💚

چه خوب که توی اوایل دههٔ سوم زندگیت به این نتایج رسیدی و نه مثل من در آستانهٔ دههٔ چهارم... موفق باشی 😌

مرسی مهدیار جان :))
حتماً شما با دلایل محکم‌تری به این نتایج رسیدین، در حالی که من این نهال رو تازه کاشتم و دارم آبش می‌دم.

سلام. سلام.سلام

خیلی خیلی تولدتان مبارک باشه، این سال از عمرتان به زیبایی شعر ناظم حکمت باشه که میگه:_تو را دوست دارم چو نان و نمک، چون گفتن شکر خدا زنده ام...❄

سلام‌ها :))
مرسی، مرسی واقعاً.
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ , ۱۰:۱۱ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

بچه‌تر که بودم حس می‌کردم دیگه به این روزا که برسم، به یه ثبات نسبی هم رسیدم و قرار نیست تغییرای زیادی رو تجربه کنم، ولی خب انگار همچین چیزی یا اصلاً وجود نداره، یا قراره خیلی دور و دیرتر از این حرفا باشه. ما تغییر می‌کنیم، محیط تغییر می‌کنه، شرایط تغییر می‌کنن و ما باز مجبوریم تغییر کنیم و این داستان ادامه داره. چه خوب که حس می‌کنی جای درستی ایستادی.

با تاخیر، مبارک باشه :)

دقیقاً همینه. این چرخه‌ی تغییر ادامه داره و انگاری هیچوقت هم پایان‌پذیر نیست.
ممنونم ازت ^_^

تولدت مبارک!

مچکرم :)

ولی ما کنار هم بزرگ نشدیما /: کلا یکی دو سال بودیم .

من نگفتم کنار هم بزرگ شدیما. میخک گفت. @میخک پاسخگو باش!

اول که تولدت مبارک!^.^

بیست سالگی خیلی خوبه هم بزرگ شدی هم پر از هیجانی

ولی از اینجا به بعد هی سخت تر میشه!:)) اما خوبه بازم!

ممنونم :)
خوبی‌ش اینه که هر چی سخت‌تر بشه، هیجان زندگی بیشتر می‌شه :دی.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan